چرا برنج شالیزار؟

https://t.me/shalizarrice

                                                             به نام آنکه هستی نام از او یافت

                                                               عطر شالیزار در برنج شالیزار

برنج شالیزار هدیه منحصربه فرد ما از بهترین شالیزارهای شمال با همه ویژگیهای یک برنج خوب از قبیل عطر عالی، طعم مطبوع و قدکشیدگی، به مشتریان عزیز می باشد. تجربه چندین ساله حضور در بازار و عرضه برنج طارم محلی فریدونکنار به شیوه سنتی، ما را برآن داشت تا به کمک نیروهای متخصص ، با تحصیلات دانشگاهی و با بهره گیری از روشهای نوین اطلاع رسانی و فروش اقدام به عرضه مرغوب ترین نوع برنج طارم  خالص نماییم.

 چرا برنج شالیزار؟

یکی از بهترین برنج های جهان در نواحی شمالی ایران کشت می شود در این میان برنج طارم محلی اطراف غرب بابل و مناطق جنوبی فریدونکار و شرق آمل در استان مازندران، از بهترین ها محسوب می شود، چرا که:

علاوه بر ویژگی های اصلی یک برنج خوب ازجمله عطر و طعم و قدکشیدگی در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی، از لحاظ تغذیه ای خوش خوراک وسهل الضم بوده و به لحاظ بهداشتی نیز چون از کم ترین میزان کود های شیمیایی وسموم در مراحل تولید آن به کار گرفته می شود ، منحصر به فرد می باشد.

علت این امر را نیز باید درعنایت خداوند سبحان و ویژگی آب و هوایی انحصاری وخاک منطقه جستجو کرد. همان طور که علاقه مند ان به طبیعت و محیط زیست مستحضرند تالاب فریدونکنار و اطراف آن برخلاف سایر تالاب های موجود در ایران فصلی بود و در واقع این تالاب همان زمینهای شالیزاری هستند که در فصل پاییز و زمستان مکان امنی را برای انواع پرندگان مهاجر مهیا می کنند.

وجود این پرندگان مهاجر که تعداد آنها به میلیون ها پرنده می رسد، به مدت ۵تا۷ماه در شالیزارهای این منطقه ، باعث تزریق مقادیر زیادی فضله وکودهای پرندگان(گوانو) به صورت تدریجی به شالیزار شده و این کودهای طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ازت و فسفرموجب غنی شدن خاک شالیزارهای منطقه شده و مصرف انواع کودهای شیمیایی را به حداقل ممکن می رساند. ضمن اینکه این پرندگان با تغذیه انواع  حشرات و کرم ها نیاز به مصرف سموم  جهت دفع آفات در  شالیزارها را به حداقل می رسانند.

درضمن زمین های این منطقه با استفاده از آب های رودخانه ای که به همراه خود مواد رسوبی،  املاح و مواد معدنی فراوان دارد آبیاری می شود.    

بهمین دلیل به لطف طبیعت خدا دادی و موقعیت منحصر به فرد زمین های این منطقه از کیفیت ممتاز برای تولید برنج عطری و تا حد امکان اورگانیگ برخوردار بوده و بالاترین درجه کیفی در بین برنج های شهرستان های ایران را دارد.

امروزه باتوجه به وجود ارقام مختلف برنج و مشابهت نسبی برخی از آنها با برنج طارم خالص بودن برنج طارم بسیار مهم بوده و برنج شالیزار با افتخار و اطمینان ضامن این رسالت است که برنج ارائه شده به مشتریان از بهترین شالیزارهای فریدونکنار تهیه شده و با اطمینان کامل می گوییم که  صد در صد خالص است.

                                                                                 باز نویسی و ویرایش مجدد :   ۱۴۰۲/۷/۱۷